Digital culture and university students at the end of the world
This article addresses the technological mediations and audiovisual fiction consumption of students from the southernmost university in the world, in Ushuaia (Tierra del Fuego) in a post-pandemic context from the perspective of British Cultural Studies and based on three major theoretical axes. -con...
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Facultad de Ciencia Política y Relaciones Internacionales, Universidad Nacional de Rosario
2025
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This article addresses the technological mediations and audiovisual fiction consumption of students from the southernmost university in the world, in Ushuaia (Tierra del Fuego) in a post-pandemic context from the perspective of British Cultural Studies and based on three major theoretical axes. -conceptual that organize the approach. It is an analysis based on the realization of two focus groups, as a second moment of the field task whose main objective is to deepen the understanding of the meanings that young university students attribute to their consumption from their practices of consumption. use and different modes of appropriation. It is expected that the results contribute to deepen the problems and debates in the field of social communication, the way in which links are established between digital technologies and communication processes regarding the practices of use, the different types of appropriations and disputes of meaning in an unprecedented situation marked by the vertigo and acceleration of the mediatization processes of the contemporary world. |
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I15-R200-article-8732025-05-30T21:04:55Z Digital culture and university students at the end of the world Cultura digital y estudiantes universitarios en el fin del mundo Cultura digital y estudiantes universitarios en el fin del mundo Car, Valeria Ader, Natalia Eva González Paduan, Andrea consumption technological mediations youth audiovisual focus group consumos mediaciones tecnológicas juventudes audiovisual focus group consumos mediaciones tecnológicas juventudes audiovisual focus group This article addresses the technological mediations and audiovisual fiction consumption of students from the southernmost university in the world, in Ushuaia (Tierra del Fuego) in a post-pandemic context from the perspective of British Cultural Studies and based on three major theoretical axes. -conceptual that organize the approach. It is an analysis based on the realization of two focus groups, as a second moment of the field task whose main objective is to deepen the understanding of the meanings that young university students attribute to their consumption from their practices of consumption. use and different modes of appropriation. It is expected that the results contribute to deepen the problems and debates in the field of social communication, the way in which links are established between digital technologies and communication processes regarding the practices of use, the different types of appropriations and disputes of meaning in an unprecedented situation marked by the vertigo and acceleration of the mediatization processes of the contemporary world. Este artículo aborda las mediaciones tecnológicas y los consumos audiovisuales de ficción de estudiantes de la universidad más austral del mundo, en Ushuaia (Tierra del Fuego) en contexto de post pandemia desde la perspectiva de los Estudios Culturales Británicos y en base a tres grandes ejes teóricoconceptuales que organizan el acercamiento. Se trata de un análisis a partir de la realización de dos focus group, como segundo momento de la tarea de campo cuyo principal objetivo consiste en profundizar respecto de la comprensión de los sentidos que los y las jóvenes universitarias atribuyen a sus consumos desde sus prácticas de uso y diferentes modos de apropiación. Se espera que los resultados contribuyan a profundizar en los problemas y debates del campo de la comunicación social, el modo en que se establecen vínculos entre las tecnologías digitales y los procesos de comunicación respecto de las prácticas de uso, los diferentes tipos de apropiaciones y disputa de sentido en una coyuntura inédita signada por el vértigo y la aceleración de los procesos de mediatización del mundo contemporáneo. Este artículo aborda las mediaciones tecnológicas y los consumos audiovisuales de ficción de estudiantes de la universidad más austral del mundo, en Ushuaia (Tierra del Fuego) en contexto de post pandemia desde la perspectiva de los Estudios Culturales Británicos y en base a tres grandes ejes teóricoconceptuales que organizan el acercamiento. Se trata de un análisis a partir de la realización de dos focus group, como segundo momento de la tarea de campo cuyo principal objetivo consiste en profundizar respecto de la comprensión de los sentidos que los y las jóvenes universitarias atribuyen a sus consumos desde sus prácticas de uso y diferentes modos de apropiación. Se espera que los resultados contribuyan a profundizar en los problemas y debates del campo de la comunicación social, el modo en que se establecen vínculos entre las tecnologías digitales y los procesos de comunicación respecto de las prácticas de uso, los diferentes tipos de apropiaciones y disputa de sentido en una coyuntura inédita signada por el vértigo y la aceleración de los procesos de mediatización del mundo contemporáneo. Facultad de Ciencia Política y Relaciones Internacionales, Universidad Nacional de Rosario 2025-05-30 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares application/pdf https://latrama.unr.edu.ar/index.php/trama/article/view/873 10.35305/lt.v28i02.873 Journal La Trama de la Comunicación; Vol. 28 No. 02 (2024); 011-050 La Trama de la Comunicación; Vol. 28 Núm. 02 (2024); 011-050 La Trama de la Comunicación; v. 28 n. 02 (2024); 011-050 2314-2634 1668-5628 spa https://latrama.unr.edu.ar/index.php/trama/article/view/873/588 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |