Tracking the presidential campaigns 2012 in social networks: an exploratory study
The impact of social networks during presidential campaigns is a new field of study. This paper analyzes, for the first time, the role of Twitter –one of the three fastest growing networks– during the 2012 Mexican electoral process. The construction of a mixed methodology allowed us to build robust...
Autores principales: | Ortiz-Ortega, Adriana; Facultad de Ciencias Políticas y Sociales, UNAM, Rodríguez Raya, José Luis; Facultad de Ciencias Políticas y Sociales, UNAM, Gómez González, Ariadna V.; Facultad de Ciencias Políticas y Sociales, UNAM, de la Cruz Pérez, Fernanda; Facultad de Ciencias Políticasy Sociales, UNAM |
---|---|
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Facultad de Ciencias Políticas y Sociales
2013
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.revistas.unam.mx/index.php/rmop/article/view/41385 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=mx/mx-047&d=article41385oai |
Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Sensibilizar la escucha. Reflexiones a cuatro años de su creación
por: Villafañe, Cristian
Publicado: (2023) -
Geography of Presidential Campaigns in Mexico in 2012
por: Programa para el mejroamiento del profesorado-SEP, México, et al.
Publicado: (2014) -
“Against who leads in the polls.” Discourse strategies in 2012 presidential debates
por: Echeverría Victoria, Martín; Centro de Investigación en Comunicación de la Universidad Anáhuac Mayab, Yucatán, México
Publicado: (2013) -
El feminismo en 35 hashtags
Publicado: (2020) -
Discursividades y violencias: la (re)apropiación de la consigna #NiUnaMenos en Twitter
por: Pates, Giuliana, et al.
Publicado: (2017)