Temporalidad y asedio en la representación del terror
The theatrical representation of State terrorism is played in a disjointed time where the present bifurcates into past and future producing a temporary imbalance that enacts new forms of perception and encounters with history. In this disjointed time, what disrupts perception and dislocates memory...
Autores principales: | Patricia Sapkus, Cecilia Tosoratti |
---|---|
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofía y Letras. Instituto de Historia del Arte Argentino y Latinoamericano. Grupo de Estudios de Teatro Argentino e Iberoamericano
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/teatroxxi http://repositoriouba.sisbi.uba.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=teatroxxi&d=2018_34-2018_34_3_htm |
Aporte de: |
Ejemplares similares
-
Tracing History: the (Re)Appearance of the Past in Pompeyo Audivert’s "Museo Ezeiza" and "Edipo en Ezeiza"
por: Sapkus, Patricia, et al.
Publicado: (2018) -
The Re-Presentation of the Past. A Reading of Griselda Gambaro’s "El Campo"
por: Sapkus, Patricia
Publicado: (2019) -
The Re-Presentation of the Past. A Reading of Griselda Gambaro’s "El Campo"
por: Sapkus, Patricia
Publicado: (2019) -
Los usos metafóricos de la memoria: un análisis de la representación y de lo inenarrable del trauma psíquico
por: Gaiada, María Griselda
Publicado: (2011) -
Celebrating the past in the city: a Flag Monument for Rosario Flag Monument for Rosario
por: Couselo, Gabriela
Publicado: (2011)