Initial training of science teachers in Colombia: a study from accredited programs

In this paper, we show the results of a study focusing on the epistemological, educational and pedagogical foundations of eight Teacher Training Programs in Science, for Elementary and High School levels in the Colombian Educational System.  

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Gallego Badillo, Rómulo, Pérez Miranda, Royman, de Gallego, Torres, Torres, Luz Nery
Formato: Artículo revista
Lenguaje:Español
Publicado: Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2006
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/27384
Aporte de:
id I10-R313-article-27384
record_format ojs
spelling I10-R313-article-273842022-01-30T16:07:46Z Initial training of science teachers in Colombia: a study from accredited programs Formación inicial de profesores de ciencias en Colombia: un estudio a partir de programas acreditados Gallego Badillo, Rómulo Pérez Miranda, Royman de Gallego, Torres Torres, Luz Nery Epistemology Didactics Pedagogy Teacher Training Curriculum Epistemología Didáctica Pedagogía Formación de profesores Currículo In this paper, we show the results of a study focusing on the epistemological, educational and pedagogical foundations of eight Teacher Training Programs in Science, for Elementary and High School levels in the Colombian Educational System.   Se presentan aquí los resultados de un estudio documental, apoyado en entrevistas a directivos académicos, profesores y estudiantes, de los fundamentos epistemológicos, didácticos y pedagógicos de ocho programas de formación inicial de profesores de ciencias para los niveles básico y medio del sistema educativo colombiano. Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina 2006-04-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/27384 10.59524/2344-9225.v9.n1.27384 Journal of Biology Education; Vol. 9 No. 1 (2006): Journal of Wducation in Biology; 14-27 Revista de Educación en Biología; Vol. 9 Núm. 1 (2006): Revista de Educación en Biología; 14-27 2344-9225 0329-5192 10.59524/2344.9225.v9.n1 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/27384/36932 Derechos de autor 2020 Rómulo Gallego Badillo, Royman Pérez Miranda, Torres de Gallego, Luz Nery Torres https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
institution Universidad Nacional de Córdoba
institution_str I-10
repository_str R-313
container_title_str Revista de Educación en Biología
language Español
format Artículo revista
topic Epistemology
Didactics
Pedagogy
Teacher Training
Curriculum
Epistemología
Didáctica
Pedagogía
Formación de profesores
Currículo
spellingShingle Epistemology
Didactics
Pedagogy
Teacher Training
Curriculum
Epistemología
Didáctica
Pedagogía
Formación de profesores
Currículo
Gallego Badillo, Rómulo
Pérez Miranda, Royman
de Gallego, Torres
Torres, Luz Nery
Initial training of science teachers in Colombia: a study from accredited programs
topic_facet Epistemology
Didactics
Pedagogy
Teacher Training
Curriculum
Epistemología
Didáctica
Pedagogía
Formación de profesores
Currículo
author Gallego Badillo, Rómulo
Pérez Miranda, Royman
de Gallego, Torres
Torres, Luz Nery
author_facet Gallego Badillo, Rómulo
Pérez Miranda, Royman
de Gallego, Torres
Torres, Luz Nery
author_sort Gallego Badillo, Rómulo
title Initial training of science teachers in Colombia: a study from accredited programs
title_short Initial training of science teachers in Colombia: a study from accredited programs
title_full Initial training of science teachers in Colombia: a study from accredited programs
title_fullStr Initial training of science teachers in Colombia: a study from accredited programs
title_full_unstemmed Initial training of science teachers in Colombia: a study from accredited programs
title_sort initial training of science teachers in colombia: a study from accredited programs
description In this paper, we show the results of a study focusing on the epistemological, educational and pedagogical foundations of eight Teacher Training Programs in Science, for Elementary and High School levels in the Colombian Educational System.  
publisher Asociación de Docentes de Ciencias Biológicas de la Argentina
publishDate 2006
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaadbia/article/view/27384
work_keys_str_mv AT gallegobadilloromulo initialtrainingofscienceteachersincolombiaastudyfromaccreditedprograms
AT perezmirandaroyman initialtrainingofscienceteachersincolombiaastudyfromaccreditedprograms
AT degallegotorres initialtrainingofscienceteachersincolombiaastudyfromaccreditedprograms
AT torresluznery initialtrainingofscienceteachersincolombiaastudyfromaccreditedprograms
AT gallegobadilloromulo formacioninicialdeprofesoresdecienciasencolombiaunestudioapartirdeprogramasacreditados
AT perezmirandaroyman formacioninicialdeprofesoresdecienciasencolombiaunestudioapartirdeprogramasacreditados
AT degallegotorres formacioninicialdeprofesoresdecienciasencolombiaunestudioapartirdeprogramasacreditados
AT torresluznery formacioninicialdeprofesoresdecienciasencolombiaunestudioapartirdeprogramasacreditados
first_indexed 2024-09-03T20:31:33Z
last_indexed 2024-09-03T20:31:33Z
_version_ 1809208304554999808