Computer simulations in science and simulations in science education: current epistemological debates and possible contributions for Physics education
Tesis de Maestría en Epistemología e Historia de la Ciencia Directoras: Arriassecq, Irene y Greca, Ileana M.Universidad Nacional Tres de Febrero- Buenos Aires, ArgentinaFecha de Defensa: 5 de Abril de 2018
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo revista |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Asociación de Profesores de Física de la Argentina
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/22794 |
Aporte de: |
id |
I10-R316-article-22794 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
I10-R316-article-227942023-09-12T16:48:01Z Computer simulations in science and simulations in science education: current epistemological debates and possible contributions for Physics education Simulaciones computacionales en ciencia y simulaciones en enseñanza de las ciencias: debates epistemológicos actuales y posibles contribuciones para la educación en Física Seoane, María Eugenia computer simulations “educational” simulations teaching of physics epistemological debates nature of science simulaciones computacionales simulaciones “educativas” enseñanza de la física debates epistemológicos naturaleza de la ciencia Tesis de Maestría en Epistemología e Historia de la Ciencia Directoras: Arriassecq, Irene y Greca, Ileana M.Universidad Nacional Tres de Febrero- Buenos Aires, ArgentinaFecha de Defensa: 5 de Abril de 2018 Tesis de Maestría en Epistemología e Historia de la Ciencia Directoras: Arriassecq, Irene y Greca, Ileana M.Universidad Nacional Tres de Febrero- Buenos Aires, ArgentinaFecha de Defensa: 5 de Abril de 2018 Asociación de Profesores de Física de la Argentina 2018-12-18 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/22794 Journal of Physics Teaching; Vol. 30 No. 2 (2018): July - December; 127-129 Revista de Enseñanza de la Física; Vol. 30 Núm. 2 (2018): Julio - Diciembre; 127-129 Revista de Enseñanza de la Física; v. 30 n. 2 (2018): Julho - Dezembro; 127-129 2250-6101 0326-7091 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/22794/22384 https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/22794/22387 Derechos de autor 2018 María Eugenia Seoane |
institution |
Universidad Nacional de Córdoba |
institution_str |
I-10 |
repository_str |
R-316 |
container_title_str |
Revista de Enseñanza de la Física |
language |
Español |
format |
Artículo revista |
topic |
computer simulations “educational” simulations teaching of physics epistemological debates nature of science simulaciones computacionales simulaciones “educativas” enseñanza de la física debates epistemológicos naturaleza de la ciencia |
spellingShingle |
computer simulations “educational” simulations teaching of physics epistemological debates nature of science simulaciones computacionales simulaciones “educativas” enseñanza de la física debates epistemológicos naturaleza de la ciencia Seoane, María Eugenia Computer simulations in science and simulations in science education: current epistemological debates and possible contributions for Physics education |
topic_facet |
computer simulations “educational” simulations teaching of physics epistemological debates nature of science simulaciones computacionales simulaciones “educativas” enseñanza de la física debates epistemológicos naturaleza de la ciencia |
author |
Seoane, María Eugenia |
author_facet |
Seoane, María Eugenia |
author_sort |
Seoane, María Eugenia |
title |
Computer simulations in science and simulations in science education: current epistemological debates and possible contributions for Physics education |
title_short |
Computer simulations in science and simulations in science education: current epistemological debates and possible contributions for Physics education |
title_full |
Computer simulations in science and simulations in science education: current epistemological debates and possible contributions for Physics education |
title_fullStr |
Computer simulations in science and simulations in science education: current epistemological debates and possible contributions for Physics education |
title_full_unstemmed |
Computer simulations in science and simulations in science education: current epistemological debates and possible contributions for Physics education |
title_sort |
computer simulations in science and simulations in science education: current epistemological debates and possible contributions for physics education |
description |
Tesis de Maestría en Epistemología e Historia de la Ciencia Directoras: Arriassecq, Irene y Greca, Ileana M.Universidad Nacional Tres de Febrero- Buenos Aires, ArgentinaFecha de Defensa: 5 de Abril de 2018 |
publisher |
Asociación de Profesores de Física de la Argentina |
publishDate |
2018 |
url |
https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/22794 |
work_keys_str_mv |
AT seoanemariaeugenia computersimulationsinscienceandsimulationsinscienceeducationcurrentepistemologicaldebatesandpossiblecontributionsforphysicseducation AT seoanemariaeugenia simulacionescomputacionalesencienciaysimulacionesenensenanzadelascienciasdebatesepistemologicosactualesyposiblescontribucionesparalaeducacionenfisica |
first_indexed |
2024-09-03T20:39:17Z |
last_indexed |
2024-09-03T20:39:17Z |
_version_ |
1809208791232675840 |