Beyond screens: design and programming experiences of interactive digital objects
The increasing presence of software in people’s life, at both professional and personal level, reveals that problem solving and programming skills can give people greater freedom of action and thought when facing everyday life. In our job at the Universidad Pedagógica of Buenos Aires Province, we de...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
2016
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/14619 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=ar/ar-001&d=article14619oai |
Aporte de: |
id |
I16-R122-article14619oai |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales |
institution_str |
I-16 |
repository_str |
R-122 |
collection |
Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO) |
language |
Español |
topic |
digital fluency; informal learning; computational thinking; programming; Arduino fluidez digital; aprendizaje informal; pensamiento computacional; programación; Arduino |
spellingShingle |
digital fluency; informal learning; computational thinking; programming; Arduino fluidez digital; aprendizaje informal; pensamiento computacional; programación; Arduino Bordignon, Fernando Raúl Alfredo; Laboratorio de Investigación y Formación en Nuevas Tecnologías Informáticas Aplicadas a la Educación, Universidad Pedagógica. Iglesias, Alejandro Adrian; Laboratorio de Investigación y Formación en Nuevas Tecnologías Informáticas Aplicadas a la Educación, Universidad Pedagógica. Beyond screens: design and programming experiences of interactive digital objects |
topic_facet |
digital fluency; informal learning; computational thinking; programming; Arduino fluidez digital; aprendizaje informal; pensamiento computacional; programación; Arduino |
description |
The increasing presence of software in people’s life, at both professional and personal level, reveals that problem solving and programming skills can give people greater freedom of action and thought when facing everyday life. In our job at the Universidad Pedagógica of Buenos Aires Province, we develop research tasks aimed at investigating how to develop digital fluency in young people and teachers through the design, development and programming of digital interactive objects. For this project, we chose Arduino open source platform. As a result, we observed that the use of this resource is relevant and very valuable to develop an educational proposal as an introduction to computational thinking. |
format |
Artículo publishedVersion Artículo publishedVersion |
author |
Bordignon, Fernando Raúl Alfredo; Laboratorio de Investigación y Formación en Nuevas Tecnologías Informáticas Aplicadas a la Educación, Universidad Pedagógica. Iglesias, Alejandro Adrian; Laboratorio de Investigación y Formación en Nuevas Tecnologías Informáticas Aplicadas a la Educación, Universidad Pedagógica. |
author_facet |
Bordignon, Fernando Raúl Alfredo; Laboratorio de Investigación y Formación en Nuevas Tecnologías Informáticas Aplicadas a la Educación, Universidad Pedagógica. Iglesias, Alejandro Adrian; Laboratorio de Investigación y Formación en Nuevas Tecnologías Informáticas Aplicadas a la Educación, Universidad Pedagógica. |
author_sort |
Bordignon, Fernando Raúl Alfredo; Laboratorio de Investigación y Formación en Nuevas Tecnologías Informáticas Aplicadas a la Educación, Universidad Pedagógica. |
title |
Beyond screens: design and programming experiences of interactive digital objects |
title_short |
Beyond screens: design and programming experiences of interactive digital objects |
title_full |
Beyond screens: design and programming experiences of interactive digital objects |
title_fullStr |
Beyond screens: design and programming experiences of interactive digital objects |
title_full_unstemmed |
Beyond screens: design and programming experiences of interactive digital objects |
title_sort |
beyond screens: design and programming experiences of interactive digital objects |
publisher |
Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología |
publishDate |
2016 |
url |
https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/14619 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=ar/ar-001&d=article14619oai |
work_keys_str_mv |
AT bordignonfernandoraulalfredolaboratoriodeinvestigacionyformacionennuevastecnologiasinformaticasaplicadasalaeducacionuniversidadpedagogica beyondscreensdesignandprogrammingexperiencesofinteractivedigitalobjects AT iglesiasalejandroadrianlaboratoriodeinvestigacionyformacionennuevastecnologiasinformaticasaplicadasalaeducacionuniversidadpedagogica beyondscreensdesignandprogrammingexperiencesofinteractivedigitalobjects AT bordignonfernandoraulalfredolaboratoriodeinvestigacionyformacionennuevastecnologiasinformaticasaplicadasalaeducacionuniversidadpedagogica masalladelaspantallasexperienciasendisenoyprogramaciondeobjetosinteractivosdigitales AT iglesiasalejandroadrianlaboratoriodeinvestigacionyformacionennuevastecnologiasinformaticasaplicadasalaeducacionuniversidadpedagogica masalladelaspantallasexperienciasendisenoyprogramaciondeobjetosinteractivosdigitales |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820432659152898 |