Diversidad terminológica y conceptual en bibliotecología: el caso de México

The paper discusses the problem of the meanings of the terminology used in the teaching of library science in Mexico, with emphasis on the undergraduate level. A review of the terms used in the plans of studies and programs of the career on the following: name of the career, subject matter of discip...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Gutiérrez Chiñas, Agustín
Formato: Artículo Artículo revisado por pares publishedVersion
Publicado: Servicio de Publicaciones de la Universidad Complutense 2010
Materias:
Acceso en línea:http://revistas.ucm.es/index.php/DCIN/article/view/DCIN1010110091A
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article19574oai
Aporte de:
id I16-R122-article19574oai
record_format dspace
institution Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales
institution_str I-16
repository_str R-122
collection Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO)
topic Library Science ; Terminology ; Library Science Education ; Mexico ; Information Science ; Curriculum ; Curricular objective ; Graduate profile
Bibliotecología ; Educación bibliotecológica ; Ciencias de la información ; Currículum ; Objetivo curricular ; Perfil del egresado
Biblioteconomía y Documentación; Ciencias de la Información; Biblioteconomía y Documentación; Ciencias de la Información;
spellingShingle Library Science ; Terminology ; Library Science Education ; Mexico ; Information Science ; Curriculum ; Curricular objective ; Graduate profile
Bibliotecología ; Educación bibliotecológica ; Ciencias de la información ; Currículum ; Objetivo curricular ; Perfil del egresado
Biblioteconomía y Documentación; Ciencias de la Información; Biblioteconomía y Documentación; Ciencias de la Información;
Gutiérrez Chiñas, Agustín
Diversidad terminológica y conceptual en bibliotecología: el caso de México
topic_facet Library Science ; Terminology ; Library Science Education ; Mexico ; Information Science ; Curriculum ; Curricular objective ; Graduate profile
Bibliotecología ; Educación bibliotecológica ; Ciencias de la información ; Currículum ; Objetivo curricular ; Perfil del egresado
Biblioteconomía y Documentación; Ciencias de la Información; Biblioteconomía y Documentación; Ciencias de la Información;
description The paper discusses the problem of the meanings of the terminology used in the teaching of library science in Mexico, with emphasis on the undergraduate level. A review of the terms used in the plans of studies and programs of the career on the following: name of the career, subject matter of discipline, curricular objective, graduate profile, core or basic areas of knowledge, skills and attitudes, plans of study, their duration and the amount of subjects or courses that compose them, and higher education institutions that offer career.
format Artículo
Artículo revisado por pares
publishedVersion
Artículo
Artículo revisado por pares
publishedVersion
author Gutiérrez Chiñas, Agustín
author_facet Gutiérrez Chiñas, Agustín
author_sort Gutiérrez Chiñas, Agustín
title Diversidad terminológica y conceptual en bibliotecología: el caso de México
title_short Diversidad terminológica y conceptual en bibliotecología: el caso de México
title_full Diversidad terminológica y conceptual en bibliotecología: el caso de México
title_fullStr Diversidad terminológica y conceptual en bibliotecología: el caso de México
title_full_unstemmed Diversidad terminológica y conceptual en bibliotecología: el caso de México
title_sort diversidad terminológica y conceptual en bibliotecología: el caso de méxico
publisher Servicio de Publicaciones de la Universidad Complutense
publishDate 2010
url http://revistas.ucm.es/index.php/DCIN/article/view/DCIN1010110091A
http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=es/es-019&d=article19574oai
work_keys_str_mv AT gutierrezchinasagustin diversidadterminologicayconceptualenbibliotecologiaelcasodemexico
bdutipo_str Repositorios
_version_ 1764820435069829122