Comunicación y democracia en el siglo XXI: el reto de la formación
This paper presents an overview about the changes in the relation between communication, technology and politics in the twenty-first century. It proposes a reflection on the challenges introduced by the advent of a medium such as the Internet, which allows interaction and the visibility of counter-h...
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
CIESPAL
2015
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://revistachasqui.org/index.php/chasqui/article/view/2307 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=ec/ec-011&d=article2307oai |
Aporte de: |
id |
I16-R122-article2307oai |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales |
institution_str |
I-16 |
repository_str |
R-122 |
collection |
Red de Bibliotecas Virtuales de Ciencias Sociales (CLACSO) |
language |
Español |
topic |
Comunicación, comnicación social. comunicación; democracia; diálogo; escucha; política; tecnología comunicação; a democracia; o diálogo; a escuta; a política; a tecnologia communication; democracy; dialogue; listening; politics; technology |
spellingShingle |
Comunicación, comnicación social. comunicación; democracia; diálogo; escucha; política; tecnología comunicação; a democracia; o diálogo; a escuta; a política; a tecnologia communication; democracy; dialogue; listening; politics; technology CDCHTA de la ULA bajo el código No. NURR-H-537-13-09-B. Urribarri, Raisa Comunicación y democracia en el siglo XXI: el reto de la formación |
topic_facet |
Comunicación, comnicación social. comunicación; democracia; diálogo; escucha; política; tecnología comunicação; a democracia; o diálogo; a escuta; a política; a tecnologia communication; democracy; dialogue; listening; politics; technology |
description |
This paper presents an overview about the changes in the relation between communication, technology and politics in the twenty-first century. It proposes a reflection on the challenges introduced by the advent of a medium such as the Internet, which allows interaction and the visibility of counter-hegemonic movements, practices and discourses. Based on a hermeneutic reading, away from the bipolar simplification and founded on gadamerianas notions of horizon, formation and dialogue, highlights the centrality of listening as a basis for the construction of genuinely democratic societies. |
format |
Artículo publishedVersion Artículo publishedVersion |
author |
CDCHTA de la ULA bajo el código No. NURR-H-537-13-09-B. Urribarri, Raisa |
author_facet |
CDCHTA de la ULA bajo el código No. NURR-H-537-13-09-B. Urribarri, Raisa |
author_sort |
CDCHTA de la ULA bajo el código No. NURR-H-537-13-09-B. |
title |
Comunicación y democracia en el siglo XXI: el reto de la formación |
title_short |
Comunicación y democracia en el siglo XXI: el reto de la formación |
title_full |
Comunicación y democracia en el siglo XXI: el reto de la formación |
title_fullStr |
Comunicación y democracia en el siglo XXI: el reto de la formación |
title_full_unstemmed |
Comunicación y democracia en el siglo XXI: el reto de la formación |
title_sort |
comunicación y democracia en el siglo xxi: el reto de la formación |
publisher |
CIESPAL |
publishDate |
2015 |
url |
http://revistachasqui.org/index.php/chasqui/article/view/2307 http://biblioteca.clacso.edu.ar/gsdl/cgi-bin/library.cgi?a=d&c=ec/ec-011&d=article2307oai |
work_keys_str_mv |
AT cdchtadelaulabajoelcodigononurrh5371309b comunicacionydemocraciaenelsigloxxielretodelaformacion AT urribarriraisa comunicacionydemocraciaenelsigloxxielretodelaformacion AT cdchtadelaulabajoelcodigononurrh5371309b communicationanddemocracyinthetwentyfirstcenturythechallengeofformation AT urribarriraisa communicationanddemocracyinthetwentyfirstcenturythechallengeofformation AT cdchtadelaulabajoelcodigononurrh5371309b comunicacaoedemocracianoseculoxxiodesafiodaformacao AT urribarriraisa comunicacaoedemocracianoseculoxxiodesafiodaformacao |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820434169102337 |