El examen de ingreso al Curso de Profesores de Educación Física en el Uruguay: una herramienta de selección en clave biotipológica
This work approaches the notions of eugenics, biotypology and the entrance exam to the course of Physical Education teachers from Uruguay. Taking as a starting point that in early 1900 in Uruguay, among scientists and statesmen of the country, there was an eugenic utopia which guided public policies...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Artículo publishedVersion |
Lenguaje: | Español |
Publicado: |
Universidad Nacional de Avellaneda. Secretaría de Investigación e Innovación Socioproductiva
2016
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://rdd.undav.edu.ar/pdfs/pr90/pr90.pdf |
Aporte de: |
id |
I67-R173-pr90 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
Universidad Nacional de Avellaneda (UNDAV) |
institution_str |
I-67 |
repository_str |
R-173 |
collection |
RDD - Repositorio Documental y de Datos de la Universidad de Avellaneda (UNDAV) |
language |
Español |
orig_language_str_mv |
spa |
topic |
eugenics biotypology entrance examination education teachers eugenia biotipologia exame de ingresso educação física eugenesia biotipología examen de ingreso educación física |
spellingShingle |
eugenics biotypology entrance examination education teachers eugenia biotipologia exame de ingresso educação física eugenesia biotipología examen de ingreso educación física Antúnez, Camilo Mateo Rodríguez El examen de ingreso al Curso de Profesores de Educación Física en el Uruguay: una herramienta de selección en clave biotipológica |
topic_facet |
eugenics biotypology entrance examination education teachers eugenia biotipologia exame de ingresso educação física eugenesia biotipología examen de ingreso educación física |
description |
This work approaches the notions of eugenics, biotypology and the entrance exam to the course of Physical Education teachers from Uruguay. Taking as a starting point that in early 1900 in Uruguay, among scientists and statesmen of the country, there was an eugenic utopia which guided public policies. This paper seeks to account for the discursive continuities that can be established among the eugenic-biotypological postulates and the entrance exam. This exam, it was biotypological instrumental, that select the persons who are apts to be physical Education teachers. |
format |
Artículo Artículo publishedVersion |
author |
Antúnez, Camilo Mateo Rodríguez |
author_facet |
Antúnez, Camilo Mateo Rodríguez |
author_sort |
Antúnez, Camilo Mateo Rodríguez |
title |
El examen de ingreso al Curso de Profesores de Educación Física en el Uruguay: una herramienta de selección en clave biotipológica |
title_short |
El examen de ingreso al Curso de Profesores de Educación Física en el Uruguay: una herramienta de selección en clave biotipológica |
title_full |
El examen de ingreso al Curso de Profesores de Educación Física en el Uruguay: una herramienta de selección en clave biotipológica |
title_fullStr |
El examen de ingreso al Curso de Profesores de Educación Física en el Uruguay: una herramienta de selección en clave biotipológica |
title_full_unstemmed |
El examen de ingreso al Curso de Profesores de Educación Física en el Uruguay: una herramienta de selección en clave biotipológica |
title_sort |
el examen de ingreso al curso de profesores de educación física en el uruguay: una herramienta de selección en clave biotipológica |
publisher |
Universidad Nacional de Avellaneda. Secretaría de Investigación e Innovación Socioproductiva |
publishDate |
2016 |
url |
http://rdd.undav.edu.ar/pdfs/pr90/pr90.pdf |
work_keys_str_mv |
AT antunezcamilomateorodriguez elexamendeingresoalcursodeprofesoresdeeducacionfisicaeneluruguayunaherramientadeseleccionenclavebiotipologica |
bdutipo_str |
Repositorios |
_version_ |
1764820551233175555 |